22 May 2009

KERANA HARI LAHIR!

Harap ada secalit berkat
Tarikhnya jatuh hari jumaat
Hari yang dijanji berlaku kiamat
Mohon dikurnia akal sihat

Harap ada secalit berkat
Tarikhnya jatuh hari jumaat
Hari yang sunat untuk berakad
Mohon dilimpah dengan rahmat

Harap ada secalit berkat
Tarikhnya jatuh hari jumaat
Hari yang tertulis Adam wafat
Mohon diajar makna kuat

Harap ada secalit berkat
Tarikhnya jatuh hari jumaat
Hari yang mati akan terselamat
Semoga diterima amal ibadat

Harap ada secalit berkat
Tarikhnya jatuh hari jumaat
Hari yang hadir para malaikat
Semoga berjaya dunia akhirat

Dalam dada berdebar kencang, gusar sesuatu akan berulang.. Makanya aku harus lebih berdiam.. Masih dipilih Tuhan untuk menjadi khalifah walau kolam dosa masih terlimpah.. Usia yang menginjak ke angka 21, hukum jatuh wajib untuk aku tabah meneruskan hari-hari yang baru.. Hendak diceritakan, didefinisikan, diolahkan, dikongsikan atau mungkin dicanangkan akan 'betapa' sampai sudah tiada penghujungnya.. Walau dalam riuh dan ramai manusia keliling, kadang hidup terumbang-ambing.. Kadang hidup terasa bersalah.. Kita manusia lumrahnya berbuat dosa.. Jujur, ada ketikanya sesuatu melintas, harapan hanya pada Tuhan untuk mencantas.. Apapun cakap-cakap belakang, harus aku hadap dengan tenang.. Kalau cuma yang buruk dikenang orang, apalah daya aku melarang.. Aku bukanlah manusia yang baik, tapi aku akan berusaha untuk tidak lagi menjadi jahat.. Aku tak akan mungkin lagi membuat semua manusia suka pada aku.. Sesuatu yang sudah tercalar sukar untuk dikilatkan kembali.. Tak mengapalah asal Tuhan ampunkan besar dosaku juga Muhammad sanggup syafaatkan aku.. Besar harap dan berat tanggungjawab perlu digalas dengan hati yang ikhlas.. Terima kasih wahai kekanda-kekanda, faham benar aku akan maksud yang tersirat disebalik ucap selamat kala aku terasa sedih amat.. Permintaan kalian hanyalah-jangan putus asa- insyaALLAH, doakanlah aku akan sentiasa kuat.. Maafkanlah kerana telah jauh tersasar.. Ampunkanlah Tuhan atas semalam yang berkalut rasa.. Berikanlah aku kekuatan untuk tidak lagi bermaksiat kepadaMu.. Kerana aku ragu ada dan tiada ku..

Ketika umur merangkak ke angka 21
Ada kasih juga rindu emansipasi jiwa ini
Tuhan sinarilah hatiku dengan cahayaMu

22 MAY 2009 (3.00am)
KDE

3 comments:

Newer Post Older Post Home