05 November 2011

KORBAN RASA

"Laughter is the best medicine"..

Soalnya, mampukah kita ketawa atau paling tidak tersenyum bilamana melihat ... Oh saya tidak mampu teruskan. Saya mengaku, saya terluka. Sangat. Mungkin korban perasaan ini tidaklah seberapa, tapi yang pasti cukup mendera. Saya ini cuma manusia biasa, punya hati dan jiwa. Punya rasa yang kau rasa.

Saya tidak berupaya mengubah setiap yang telah berlaku. Saya berdoa, supaya saya mampu mengubah jalan yang seterusnya. Mencorak kanvas putih yang baru dengan warna-warna yang lebih cantik, biar hari ini saya terpaksa mengakui hakikat yang dulu saya nafikan. Dulu kata kamu, tidak akan sempurna. Hari ini saya berkata ya, tanpa saya rela. Tapi saya akan tetap terus mencuba.

Kehidupan di sini banyak mengajar saya tentang hidup. Kesabaran dan tangisan, juga mungkin perasaan kasih dan sayang (yang pernah) yang memaknakan erti pengorbanan. Selamat berkorban!

Jangan Menyerah

Perut Kosmopolitan

2 comments:

salam aidil adha...syukran.hayati korban utk islam..-best lagu tu-

inshaALLAH ustaz :)

Newer Post Older Post Home