21 October 2012

TAMAN DUNIA

Di taman bernama dunia,
Aku dan kau sama,
Mengejar kebebasan,
Mendamba perhatian,

Kalau kau sudah penat,
Pergilah belum terlambat,
Aku mahu berjalan lagi,
Sementara usia masih berbaki.



Jika ingin mencari sahabat, ujilah dia dengan sesuatu yang boleh membawa kepada kemarahannya. Andai dia dapat bersabar, maka peganglah ia menjadi sahabat.

Jika ingin mencari sahabat, ujilah dia dengan kesusahan. Andai dia tetap setia, maka peganglah ia menjadi sahabat.

Kuala Lumpur

3 comments:

dunia perlu terus digali,
selagi akhirat belum pasti,
dunia perlu ada,
kerna akhirat itu ada...


:)..salam ukhwah..xsangka syima pandai bersajak ni :)

assalam.. saya seorang yg pemarah.. mungkin saya bukan seorang sahabat yang baik :p

siti as; alamak, as dh sampai sini. malunya saya. T___T

NI; oitt, cik pija. suka betul merepek *_*

Newer Post Older Post Home