16 December 2009

TAHAJJUD CINTA



(2x)
Kau datang ketika duka
Dan bintang bercahaya
Tunjuk ku ke jalan Syurga

Ku haus di tengah laut
Lemas mencari tempat berpaut
Kirimkan aku kekuatan
Serta pedoman di kesesatan

Ku sunyi dalam gembira
Perih pedih tanggung derita
Sungguh aku bukan wali
Yang suci dari hina dan benci

c/o
Kau datang ketika duka
Dan bintang bercahya
Tunjuk ku ke jalan Syurga

Terlalu lama aku mencuba
Terlalu banyak
Cinta yang ku damba
Tiada yang sempurna
Hanyalah fana
Tuhan, ampuni hamba-Mu

Ku rebah di dada malam
Memecah dendam yang lama diam
Ku tanggalkan baju dunia
Dakap ku dengan selimut Syurga
Ya Tuhan ku hanya pada-Mu
Tempat mengadu segala rindu
Limpahi ku rahmat kasih-Mu
Dalam tahajjud cinta bersujud

* Di tubir kolam,ada air yg bergenang bila dihayati liriknya.. 5 bintang utk penulis lirik & pencipta lagu,juga utk suara gemersik yg mendendangkannya.. Kebanyakkan lagu aku suka part intro,sbb intro yang akan 'cerita'kan sume tentang kisah sebuah lagu tuh.. (pendapat peribadi aku laa,try dgr lagu Faizal Tahir Mahakarya Cinta tuh,kalau xdgr intro mesti xpaham ape laki tuh nk ckp) Tp lagu ni,aku suka sume! Dari intro sampai habis.. Karya yg berkualiti!

Terlalu lama aku mencuba...
Tirai 16 Disember berlabuh dalam tahajjud cinta bersujud :)


KDE

5 comments:

tiada coretan utk 16 dis?

tokti :)

haha, selalu singgah la kak, silent reader je,,
kesibukan menghambat . wahaha.

tahajjud cinta? mungkin sbb x cukup cinta, maka x mampu bertahajjud...

syafiq,
xder,biar jadi kenangan sy saje laa;)

cikEpal,
yer2,tokti..best!

moon,
ceh,kamu sebok ape kes?bkn cuti sekolah ker skrg?

incik djambu,
mungkin sbb xmampu bertahajjud,maka cinta pun tiada;)

Newer Post Older Post Home