27 January 2010

2 DALAM 1

Kenang & ingat

As a normal human(xtahu knper gune statement neh,haha)aku jd salah sorg yg turut sama ‘trjebak’ mmbce neh,neh lg.. Pastuh tgk neh plak.. Hoho.. Kwn aku kata-aku xtahu laa aper kaitannyer FA dgn AD,AD dgn FA-hahaha.. xper2,xpaham pon buat2 jer laa paham.. Malu pulak nk ckp yg aku ikut prkembangan citer neh:P tp sumer org pon akan ckp mende yg samer lps bce & tgk.. ayatnyer mcm aku ckp time sembang2 td laa-mende dh lepas kan,come on laa..nk ungkit watper..xder manusia yg xder history kot.. aibkn org xbaik.. cikgu kimia aku pesan,sekali kita tutup aib org,10x ALLAH tutup aib kita..(hehe,nk bgtahu aku ske blaja kimia sbb cikgu neh laa.. dpt highest mark tuh..sekali jer pon..haha.. dia penah bce surah Luqman dgn aku,time tuh dlm lab tgu bahan brtindakbalas) *wink*

Skandal

Skrg ktorg dh abes lab malam yg abes kol 10.. sumer lab pon dh abes.. dulu mase mula2 start sem,aku mula sem baru ‘susah’ sket..hehe.. yg aku still ingt biler malam tuh aku tumpang kete wan & mira yg nk kuar mkn sesame.. so biler balik,mira tya aku naik aper..aku senyum jer.. dia pon kata-susah laa kak syima neh,carik skandal laa kak.. senang bole suh anta,amik..nk g memaner pon senang.. jalan mlm2 bahaya-dibauri raser kepenatan & emosi yg xstabil maser tuh aku pon jwb-org Melayu xsuke tau perkataan tuh.. bunyinyer jahat,kotor,xbersih..akak Melayu-muka dia brubah-aku senyum & cpt2 ckp-xsampai hati nk skandal2 neh;)

1-sbb aku ader dgr pasal cubaan student mnjatuhkn lect kt kampus.. ‘jatuh’ atau x,aku xpasti tp cara tuh tetap salah..mesej aku samer jer,if xske mcm mane pon dgn lect tuh,jgn laa smpai ‘mnjatuhkn’ dia mcm tuh..mengaibkan dia..anda penah mndpt ilmu drp dia walau dia teruk mcm maner sekalipun ok.. ilmu dia tetap lebih drp anda..kenang & ingt tuh.. persamaannyer ialah-please laa,dulu kau penah sayang dia.. kenang & ingt laa;)

2-biler aku kata xske,means aku xske..jd xpenah ader manusia yg aku labelkn sebagai skandal dlm idup aku sepnjng hampir 22 thn neh.. xkata xbole gune prkataan tuh,bole..aku pon gune gak time nakal2,tp aku xpenah label org mcm tuh means aku pon xnk ader org label aku mcm tuh jgk suatu hari nant.. idup neh mmg xadil,tp kita yg corakkn warnanyer? Kan? xyah laa skandal2..hehe;)

Brpisahlah kita dgn siapapun dlm idup neh,lepas tuh jgn sekali-kali hebah keburukan & kekurangan dia.. Kenang masa senyuman tuh milik brsama,xkan biler dh pisah nk tgk dia nangis sorg2.. Xder manusia jahat yg xpenah buat sikit kebaikan & xder manusia baik yg xpenah buat silap.. Ingt! sorg pmpuan jahat yg bg anjing minum air pon dpt masuk Syurga.. Kita sama,manusia yg xsempurna.. Maksum tuh cuma Nabi.. Be rational & professional okay,cewahhh;)

Biler aku tulis mcm neh,bkn brmakna aku nk ckp aku baik.. x.. ader jahatnyer aku.. tp malam neh dlm mood muhasabah diri.. dh masuk 27 hari dlm tahun baru.. ALLAH uji dgn kesakitan,DIA bg kesembuhan.. sumer2 pon kuasa DIA.. aku ‘dijagakan’-syima dh nk masuk 22 okay,be a good girl;)

Al-fatihah utk saudara ini.. Sekampung & sesekolah dgn aku dulu.. Umi sahkan td,berita yg benar..

KDE

2 comments:

mcm2 gosip ada ek? isk3

incik djambu,
uishhh,mesti laa..rempah ratus kehidupan tuh namanyer:P

Newer Post Older Post Home