26 August 2009

HILANG DALAM RAMAI

Ermmm...

Mungkin ramai yang tengah melagu Harapan Ramadhan sekarang ni, maklum dah hari ke 5.. Yang terbaik untuk semua.. Tak tahu nak tulis apa
lately, rasa sukar diduga semenjak dua menjak ni.. Just follow the flow =)

1)
Mentor aku panggil semua mentee-menteenya sebab ktorg kena organize bowling tournament sekali dengan makan-makan buka puasa.. Yang ini untuk subjek Study Skills kononnya laa.. (Aku kena buat kerja jugak, lagipun dah malas nak buat hal lagi.. Cik Nazreen Sofia, kalau tak silap aku dia ni mentor aku yang ke 4, ke 5 selama 3 sem aku jadi Biomedic student.. haha.. Mane ada budak tukar-tukar mentor banyak kali.. Nampak sangat jahat kan? Mentor tak larat nak jaga.. hehe.. So, tak nak nakal-nakal dah.. Ikut aje laa apa yang disuruh)

2) Wah.. Jeles jugak laa aku tengok sampul duit yang Pjoe dapat tadi.. Dia menang naib johan deklamasi sajak sempena hari kemerdekaan.. Aku tarik diri
last minute sebab memang langsung tak confident.. Seriusss! Tapi kalau aku masuk aku tahu dah aku sure menang, so bagi chance laa kat orang lain pulak kan :P

3) Tadi cakap-cakap dengan Marni, (YM).. Aku tanya dia, 'kat luar ko nampak aku macam orang ada masalah ke'.. hehe.. Marni jawab, '
sometimes, pada people yang concern laa'.. hehe.. Aku tak laa rasa aku ada masalah sehari dua ni, tapi otak aku macam kusut sikit.. Marni budak baik.. Macam langit dengan bumi compare dengan aku.. hehe.. Aku tumpang baik dia =)

*
Roomate aku balik.. Cuti lama, agak laa.. Flight dia pukul 8 tadi.. So, boleh laa aku beraja dalam bilik dan 'berehat' sikit.. Bilik ktorg kecik, macam bilik stor aka bilik sampah kata Amy yang jahat.. Amy kata, bilik ni sesuai untuk sorg jer.. Barang aku jer dah penuh bilik.. Aku pon jawab, kalau aku kaya My, aku tak laa menyewa bilik ni.. Tuuu, duk Laman Seri dah.. Then, ktorg gelak.. Aku kenakan dia balik bila dia kata bila nak makan kat Bale (tempat makan yang nampak eksklusif & semua yang singgah berkereta jenis orang kaya).. Kalau kita yang pergi Bale tu, air merah hijau yang dalam balang untuk tukang masak tu jer kot kita mampu bayar.. hahaha:D

* Kebiasaannya pon, memang masa aku banyak habis dalam bilik.. Duduk sorang-sorang kadang-kadang
best jugak.. Tapiii, tak boleh selalu.. Banyak perkara kena jaga.. Penting.. Amat! Manusia fikirnya luas sekali.. Letih dah.. So, just ignore..

* Kelakar Miss Veno nak salam dengan Kamal tadi.. haha.. Dia dah hulur,
then baru dia tanya.. Boleh salam ke? Dia ucap takziah.. Miss Veno memang baik.. Ada kisah ktorg dengan dia.. Sem lepas dia ajar Complementary & Alternative Medicine, sekarang dia ajar Immunology & Serology.. Miss, boleh dapat A macam sem lepas tak? huhu.. Miss kata, dia tak akan lupakan ktorg.. Ya laa, aku yang jumpa handphone dia tersadai atas jalan tar.. Kalau orang lain yang jumpa, kan belum tentu akan dikembalikan.. Jujur & baik kan aku & kawan-kawan.. ( Ciri-ciri calon isteri yang baik, mungkin :P )
Emansipasi adalah laman kisah hidup aku sahaja.. Untuk mereka-mereka yang dekat.. Terima kasih sudi membaca, tak nak pun takpe.. Untuk berpuisi, aku perlukan waktu lagi untuk 'berehat'.. Ada beberapa perkara yang bermain dibenak aku, tapi biarlah masa yang berbicara..

27 Ogos 2009 (11.00pm)
KDE

6 comments:

=)

salam, ap kbo asyima, lme x ziarah emansipasi..
mggu dpn sy da final.. ~

>syafiq<

wslm wbt syafiq.. baik2 saje.. terima kasih..

selamat ya.. semoga berjaya =)

asyima,

tatkala membaca post2 sblm ni,
terselit bait2 kata yg menyatakn..

'tulis sajak/puisi utk ak pula'

sy berminat dgn ini..

" Bila aku jatuh cinta
ia seperti tangan sejuk yang menyentuh
menjentik rasa kebas berpanjangan
sejuk tetapi gembira
seram tetapi tenteram


Akhirnya, aku masih sendiri.."


-sayapjannaim.blogspot.com-


memberontak ingin menulis, tp takut..

hasilnya mcm sampah..


npe x join pertandgn tulis sajak tu :)

>syafiq<

1) cuba laa,xsalah..
2) a'a.sy pernah tulis mcm tu..sy tujukan pd org yg mintak sy tulis sajak2 baru=)
3) itu pertandingan deklamasi,sbb tu tarik diri..kalau menulis inshaALLAH sy masuk..

wohh, dlu pernah bgtaw masa sy jemput syima bce sajak utk palestine..

kata bce x gemar, tulis boleh..

bout KTM, tgk jge..

lack of LOVE..punca sume probs,

bole mak ali cr laki len.. huh

>syafiq<
bkn x gemar,tak berbakat..suka jer dgr org baca=)

KTM? no comment dh..

Newer Post Older Post Home