31 August 2009

KTM

(Kami The Movie)

Selamat berpuasa! Merdeka!

Tertengok Intan sayang manja semalam.. Aku rasa aku macam abang long Kinah laa :P
Dua kali abang long cakap macam ni- "this time, she's mine"- kalau tak salah laa =)

Lepas tu tertengok Kami The Movie kat 8tv.. Ermmm.. 5 orang budak yang hidupnya penuh dengan kekusutan.. Tak faham sangat sebab tak tengok dari awal.. So, tak reti nak tulis sinopsis.. Tak boleh nak agak Ali suka Lynn ke Sofi.. Semua baik, tapi gunakan cara yang salah untuk selesaikan masalah.. Baik macam mana pun, at last semua berpisah...

1) Aku perasan yang 3 daripada 5 orang budak tu selalu ulang dialog- semua orang pun ada rahsia atau kadang-kadang ada perkara yang lebih baik kita simpan sebagai rahsia- =)

2) Kalau hanya nyawa sebagai gantinya untuk membuktikan rasa sayang, adakah anda akan melakukannya? Peribadinya aku kata sanggup.. Sebab tinggal 2 perkara jer belum bagi.. Tapi umi aku kata, dalam dunia ni cuma seorang ibu yang akan sanggup untuk berkorban nyawa.. Ey?

3) Lepas Abu mati, Ali tunjuk satu buku pada Lynn.. Dalam buku tu Abu tulis -Hidup ini memang f*ck.. Tapi esok masih ada- Lynn nangis sebab Abu dah tak ada hari esok lagi sebab dia.. (Dia tak tunjuk perkataan tu kat tv, tapi aku pernah belek buku Kami The Movie kat MPH Bookstore)

Justifikasinya? Hidup ini memang sulit.. Tapi ia singkat dan sangat berharga =)

31 Ogos 2009 (11.55am)
KDE

0 comments:

Newer Post Older Post Home